Het spel wordt altijd gespeeld met twee teams. Het ene team staat in het veld en het andere team staat aan slag. Je hebt altijd negen mensen in één team die spelen. Ik zal eerst uitleggen welke veldposities er zijn in honkbal. Je hebt de pitcher, de catcher, eerste honkman, tweede honkman, korte stop, derde honkman, linksvelder, middenvelder en rechtsvelder. Het simpele idee van honkbal is dat de pitcher de bal werpt en de slagman de bal wegslaat maar dat is een erg verkorte versie. Het doel van de pitcher is te communiceren met de catcher zodat de slagman de bal niet weg kan slaan maar de catcher de bal wel kan vangen. Met tekens laat de catcher weten wat voor soort bal de pitcher moet gooien. Deze tekens worden over het algemeen aangegeven met handbewegingen in de buurt van het geslacht, dit wordt op deze plek aangeven zodat de slagman en ook zijn teamgenoten de tekens niet kan zien maar dat het wel duidelijk is voor pitcher. Als de bal wel geslagen wordt dan is het in eerste instantie de bedoeling dat de bal bij de eerste honkman komt voordat de slagman hier gearriveerd is. Als het een doorloop effect is hoef je alleen je honk aan te raken om de loper uit te krijgen maar mocht je een steel effect hebben dan moet je proberen de loper uit te tikken. Ik zal een voorbeeld geven, er staat iemand op het eerste honk en zodra de pitcher de bal loslaat begint de loper te rennen naar het tweede honk en de slagman slaat de bal niet dan is er spraken van een steler, bij deze situatie zal de catcher moeten proberen vanaf de thuisplaat naar het tweede honk de bal te gooien. En moet de tweede honkman de bal te proberen te vangen en de loper proberen uit te tikken. Maar ook de pitcher heeft te maken met dit spel, zodra de pitcher door heeft dat de loper probeert te stelen, zal hij moeten proberen de bal zo snel mogelijk op de thuisplaat te krijgen of te wel hij zal een fastball moeten gooien om de catcher zo veel mogelijk tijd te geven om de bal weer naar het tweede honk te kunnen gooien. Het is dus het belangrijkste voor honkmannen om zo snel mogelijk mensen uit te kunnen krijgen want zodra er drie mensen uit zijn gegaan worden de veldmannen de slagmannen. En de slagmannen zijn de mensen die punten kunnen behalen, je behaald een punt door langs alle honken te lopen en zonder uit gemaakt te worden weer terugkomt op de thuisplaat/slagplaat.

Maak jouw eigen website met JouwWeb